środa, 12 lipca 2017

73. Wybór - Samantha King | Recenzja




Tytuł: Wybór
Autor: Samantha King
Wydawnictwo: Harper Collins
Ilość stron: 349
Oprawa: Miękka
Wyzwanie - Przeczytam tyle, ile mam wzrostu + 2,2 cm



Wyobraźcie sobie, że musicie zdecydować, które z Waszych dzieci ma umrzeć, a które ma żyć. Jesteście sobie to w stanie wyobrazić? Spróbujcie poczuć, że ktoś nieznajomy przystawia Wam do skroni pistole, i tak po prostu każe wybierać pomiędzy dwojgiem dzieci. W debiutanckiej powieści Samanthy King pt. Wybór – główna bohaterka Madeline Hartley musiała podjąć decyzję, które z jej bliźniaków – Aidan (uległy i wrażliwy syn) czy Annabel (niezależna i buntownicza córka), ma zostać skazane na śmierć. W dniu ich dziesiątych urodzin zamaskowany i tajemniczy mężczyzna, przychodzi do domu Madeline i wymusza na niej wykonanie polecenia, jeśli tego nie zrobi to zginie zarówno Aidan, jak i Annabel. Główna bohaterka wybiera, a zaraz potem pada strzał, który na zawsze szarżuje i obciąża jej sumienie...

Kiedy kobieta po trzech miesiącach budzi się w szpitalu nic już nie jest takie same. Skrupulatnie próbuje poukładać kolejność zdarzeń, które miały miejsce w dniu dziesiątych urodzin jej pociech. Dąży także do tego, aby znaleźć jasne i klarowne usprawiedliwienie swojego druzgocącego wyboru. Jednak to nie do końca jest takie proste. Pamięć zawodzi... Nieustannie nasuwa kobiecie coraz to inne, często bardzo sprzeczne i niewyjaśnione obrazy, a wspomnienia chwytają Madeline w swoje szpony i porywają w przeszłość. Co tak naprawdę wydarzyło się tego dnia? Kim jest mężczyzna, który wymusza na Madeline wybranie jednego dziecka, by zaraz potem skazać je na śmierć? 

***
 
Emocjonujący prolog, zabiera czytelnika w intrygujący przebieg zdarzeń. Cała książka podzielona jest na trzy część, podczas który zagłębiamy się w umysł zdruzgotanej i załamanej kobiety. Dzięki pierwszoosobowej narracji, główna bohaterka staje się czytelnikowi bliższa. Dzięki takowemu zabiegowi, pomiędzy bohaterką a czytelnikiem tworzy się silna, a także intymna więź. Wówczas możemy bardziej wczuć się w sytuację, w której aktualnie znajduje się bohater. 

***
 
Z nieustającym zaciekawieniem śledziłam przebieg traumy, którą doświadcza Maddie. Głowna bohaterka została postawiona przed naprawdę drastycznym wyborem. Przypomnienie sobie zdarzeń z tamtego dnia, graniczy z cudem. Umysł zatarł część decydujących wspomnieć Madalinie. Lecz z czasem Maddie stopniowo odzyskuje utracone elementy pamięci, klarownie coraz to więcej powątpiewań kształtuje się w wyrazistą całość. Pojawiają się także kolejne pytania, na które ciężko Maddie znaleźć jednoznaczne odpowiedzi. Co tak naprawdę jest zgodne z rzeczywistością? Co wydarzyło się tego dnia?

***
 
Mimo, iż większość książki stanowią wspomnienia głównej bohaterki, to nie sposób się oderwać. Czytam, zagłębiamy się w każde słowo, zdanie, stronę aby w rezultacie poznać prawdę. Mimo, iż zakończenie jest trochę przewidywalne to i tak Autorka manipuluje czytelnikiem do tego stopnia, by wciągnąć do w wir mrożących wydarzeń. 

***
 
Warto również zwrócić uwagę ta no iż, Wybór jest, debiutancką powieścią Samanty King. Lekkie pióro autorki, bardzo dobrze wykreowani bohaterowie – w szczególności główna bohaterka, rosnące napięcie to szczególne atuty tej publikacji. Myślę, że to dobre argumenty aby zatracić się w tej lekturze. Dodatkowo całą treść książki przyswaja się bardzo łatwo, a także czyta się płynnie i szybko. Jeśli jesteście zainteresowani tym tytułem, to serdecznie polecam.

Za możliwość przeczytania książki, serdecznie dziękuję 
Wydawnictwu Harper Collins

13 komentarzy:

  1. Z chęcią przeczytam, książka idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja teoria jednak się sprawdza... Wszystkie książki od Harper Collins są świetne! Jak tylko będę miała okazję, sięgnę po "Wybór". :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Huh, brzmi dosyć ciężko, ale przyznaję, że ciekawie. Na razie po lekturze "13 powodów" chyba wolałabym 'jasne' książki, jednak później... Czemu nie. Opisałaś książkę dokładnie tak jak definiuję dobry, wciągający kryminał. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do zapoznania się z treścią powyższej publikacji. :)

      Usuń
  4. Nie spodziewałam się, że książka ma taką tematykę. Koniecznie będę musiała przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na takie debiuty jestem bardzo otwarta :) Tytuł mam na uwadze od dłuższego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Opis wydaje się być ciekawy! Chyba sama stestuję tę książkę. Nawet zakończenie, które jest do przewidzenia jakoś mnie nie zniechęca (choć na ogół mi to przeszkadza) :D.
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama okładka zapowiada mocną emocjonalnie książkę, opis dodatkowo podkręca ciekawość, a Twoja recenzja jeszcze wzmocniła mój apetyt na tę książkę

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiedziałam, że to debiut autorki :) Tym lepiej, książka już czeka na swoją kolej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie z kolei powieść zawiodła, bo domyśliłam się wszystkiego bardzo szybko...

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta pozycja właśnie przede mną. Jestem ciekawa czy również mnie zachwyci.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥