poniedziałek, 21 października 2019

448. "Nigdy więcej" - Anna Zamojska || RECENZJA










"Mój spokój zaczynają zagłuszać jego SMS-Y. Wszystkie o podobnej treści. W każdym z nich zapewnia, jak bardzo mnie kocha".

"Nigdy więcej" to trudna, bolesna i uderzająca historia czternastoletniej dziewczyny, która stała się ofiarą przemocy seksualnej ze strony księdza. Anna Zamojska z pamiętnikową dokładnością opowiada o tym, jak przez dwa długie lata była wykorzystywana, krzywdzona i poniżana przez księdza. Opowiada o bólu, upokorzeniu i braku odwagi, by komuś powiedzieć o tym, co się działo w jej życiu. 

"Nigdy więcej" to wspomnienia, to świadectwo bólu, krzywd, manipulacji, wykorzystania, złości, przemocy, ale i ogromnej nadziei. To również opowieść o cudzie przetrwania, ogromnej sile znoszenia upokorzeń. Anna Zamojska w swojej książce  podkreśla, że ksiądz był dla niej największym przeciwnikiem i wrogiem. Ponadto szczerze i otwarcie odkrywa przed czytelnikiem swoją duszę. Tej książki nie da się czytać obojętnie. 

"Toczę w sobie ciężką walkę. Nie wiem, co zrobić, żeby dalej w to nie brnąć. I ta niewiedza mnie niszczy. Tkwią we mnie ogromne pokłady poczucia winy. Mam obraz kochającego i opiekuńczego księdza. Czy to swoim zachowaniem go sprowokowałam, zachęciłam? A może wystarczyło, ze nie odmówiłam?".

"Nigdy więcej" to powieść przepełniona bólem, żalem, bezradnością i smutkiem. O molestowaniu dzieci przez księży słyszy się bardzo często, ale niekiedy temat ten jest zamiatany pod dywan i nic się z tym nie robi. A powinno mówić się o tym głośno, powinno się wyciągać konsekwencje od oprawców, a nie zapominać o tym, co się wydarzyło. Autorka niniejszej powieści nie jest odosobnionym przypadkiem. Takich, jak Anna są tysiące. Pamiętacie jeszcze film Tomasza Sekielskiego "Tylko nie mów nikomu"? Dziennikarz stworzył wstrząsający dokument o ofiarach i sprawcach ich cierpień. Takie filmów, takich książek powinno być więcej. Ku przestrodze. By otwierać ludziom oczy. By nie być obojętnym na krzywdę, którą wyrządza się niewinnym dzieciom. 

Polecam.






GARŚĆ INFORMACJI O KSIĄŻCE 
Tytuł: "Nigdy więcej"
Autor: Anna Zamojska
Wydawnictwo: Insignis
Ilość stron: 178
Oprawa: Miękka 
Moja ocena: 8/10





Za możliwość przeczytania książki dziękuję 
Wydawnictwu Insignis.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥