poniedziałek, 16 grudnia 2019

469. "Dziennik Noel" - Richard Paul Evans || RECENZJA






Najbardziej osobista i autobiograficzna książka Richarda Paula Evansa.

Miliony fanów, noce w luksusowych hotelach, podróże pierwszą klasą. Życie Jacoba Churchera, uwielbianego autora, przypomina piękną powieść. Lecz mężczyzna jest samotny i tęskni za prawdziwą miłością. I tylko w snach nawiedza go tajemnicza kobieta. Gdy Jacob dowiaduje się o śmierci matki, musi wrócić tam, skąd pochodzi. Zagracony rodzinny dom oprócz rupieci kryje bolesne wspomnienia i prawdę o przeszłości pisarza. To przed nimi Jacob całe życie uciekał. Teraz będzie musiał zmierzyć się z tym, co boli najbardziej. Czy w podróży do własnej przeszłości Jacob odnajdzie ukojenie? Czy uda mu się odnaleźć kobietę, która nawiedza go w snach? Czy uwierzy w istnienie prawdziwej miłości?

Przyznam szczerze, że mam mieszane uczucia w stosunku do tej publikacji. Tym razem autor mnie niczym nie zaskoczył, nie wywołał silniejszych emocji, a wątek romantyczny ukazał bardzo płytko. Pomiędzy bohaterami nie ma napięcia. Uczucie pojawia się w zawrotnym tempie, słowa „Kocham Cię” padają zbyt szybko. W mojej ocenie jest to mało autentyczne. Miałam inne wyobrażenie oraz inne oczekiwania względem niniejszego tytułu. Niestety się zawiodłam. Na plus pozostaje pióro autora, które bardzo lubię, i które za każdym razem sprawia, że każdą kolejną stronę czyta się bardzo szybko. Kolejnym plusem jest również ukazanie bolesnej przeszłości głównego bohatera, Jacoba, która wywołała we mnie ukłucie smutku, a jego konfrontacja ze wspomnieniami, gdy jest już dorosły uświadamia, że przed przeszłością nie da się uciec, prędzej czy później i tak nas ona dopadnie i będziemy musieli się z nią zmierzyć. Czy polecam? Wybór pozostawiam Wam.




GARŚĆ INFORMACJI O KSIĄŻCE 
Tytuł:"Dziennik Noel"
Autor: Richard Paul Evans
Wydawnictwo: Znak Literanova
Ilość stron: 208
Oprawa: Miękka
Moja ocena: 5/10
Data premiery: 27 listopada 2019




Za książkę dziękuję Wydawnictwu Znak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥