wtorek, 12 listopada 2019

462. "Aż do śmierci" - Daria Górka || RECENZJA





"W telewizji leciał film, romantyczny. Pomyślałam sobie, ile bym oddała, żeby życie było tak piękne. Niestety, życie jest zupełnie inne".

Uwielbiam literaturę, która porusza trudną tematykę. I chociaż naczytałam się książek o przemoc na studiach, to zawsze z przyjemnością poznaje nowe publikacje. Daria Górka w swoi reportażu oddaje głos ośmiu kobietom, w tym siedmiu morderczyniom, które po latach bycia ofiarami przemocy domowej odpowiedziały przemocą na przemoc i zabiły swoich wieloletnich oprawców. 

Bohaterki książki odsłoniły przed Darią Górką swoją dusze i szczerze, otwarcie, bez zbędnego kolorytu opowiedziały o najstraszniejszych kręgach piekła, które przechodziły każdego dnia. Poniżane, zastraszane, gwałcone, niekiedy zmuszane do prostytucji, w końcu nie wytrzymały i posunęły się do ostateczności - zabiły. 

"Przepraszał, mówił, że mnie kocha i że coś w niego wstąpił, że nie wiedział, co robi. Wybaczyła. Tak jak zawsze wybaczałam".

Autorka w książce "Aż do śmierci" podkreśla, że często bijący mężczyzna jest uzależniony od kobiety, którą bije, bo daje mu ona poczucie dominacji, spełnienia.  Z kolei, kiedy kobieta jest ofiarą przemocy traci poczucie własnej wartości na wszystkich polach, na których jest to tylko możliwe. 

W książce poruszana jest między innymi kwestia ludzkiej znieczulicy. Ludzie nie reagują na przemoc, gdyż się boją. Milczymy bo odczuwamy strach. Nie chcemy się wtrącać, wolimy zająć się swoim życiem. Przemoc domowa jest również często ukrywana, nie ma na nią wpływu status materialny rodziny, biją tam gdzie jest bieda, ale również tam, gdzie panuje dobrobyt.  Jestem pewna, że każdego dnia mijamy na ulicy osoby, które są, albo ofiarami przemocy, albo sami ją stosują. Jestem również pewna, że gdybyśmy reagowali na przemoc i starali się ją zwalczyć, to właśnie między innymi w ten sposób moglibyśmy uchronić innych przed tragedią. 







REASUMUJĄC: "Aż do śmierci" to mocna opowieść o przemocy domowej i jej tragicznych skutkach. To książka, która zostanie w mojej pamięci na długie lata. W mojej ocenie niniejszą publikację powinien przeczytać każdy, po to, by spojrzeć, jak ogromny jest problem przemocy, a także do czego może ona doprowadzić. To bolesny i przejmujący reportaż, którego nie da się czytać obojętnie. Otwiera oczy, pozwala na chwilę zadumy i refleksję. Serdecznie polecam!




GARŚĆ INFORMACJI O KSIĄŻCE 
Tytuł:  "Aż do śmierci"
Autor: Daria Górka
Wydawnictwo: MOVA
Ilość stron: 253
Oprawa: Miękka
Moja ocena: 10/10
Premiera: 16.10.2019 r.




Książkę "Aż do śmierci" możecie zakupić na stronie księgarni taniaksiażka.pl

Nowości w księgarni Tania książka.

Za możliwość przeczytania książki 
serdecznie dziękuję księgarni Tania książka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥