sobota, 30 listopada 2019

466. "Za ostatnią gwiazdą" - Magdalena Kołosowska || PATRONAT MEDIALNY


"Spojrzałam na niego i uderzyła mnie myśl, że przecież nie ucieknę przed przeszłością. Nie uda mi się ukrywać prawdy do końca życia. I cokolwiek się wydarzyło, miało wpływ na mnie, na to kim jestem i co robię".

"Za ostatnią gwiazdą" to trzeci i jednocześnie ostatni tom trylogii "Lepsze jutro". Najpierw była Kinga, potem pojawiła się Karolina, a teraz przyszedł czas na najmłodszą z sióstr, Kamilę. Życie nie oszczędzało kobiet. Każda z nich musiała zmierzyć się z różnymi problemami i trudnościami. Jak ostatecznie ułożą się ich losy? 

Przyznam szczerze, że na finałowy tom trylogii czekałam z ogromną niecierpliwością. Na szczęście było mi dane poznać go trochę wcześniej, niż innym czytelnikom. Po dziś dzień pamiętam, jak wiele emocji i uczuć towarzyszyło mi podczas czytania zwieńczenia losów sióstr. Jak z ogromnym zaangażowaniem i zainteresowaniem obserwowałam rozwój kolejnych wydarzeń. Do samego końca nie byłam pewna, w jakim kierunku potoczą się losy Kamili i Karoliny oraz Kingi.

Jeśli czytaliście poprzednie tomy, to na pewno dobrze pamiętacie Kamilę. Zbuntowaną nastolatkę, która nie chciała utrzymywać kontaktu z najbliższymi. Oddaliła się od nich, będąc przekonaną, że jest już dorosła i świetnie sobie poradzi sama. Los jednak przygotował dla niej inny scenariusz. Spotkało ją tragiczne w skutkach wydarzenie, które odcisnęło trwałe piętno na jej psychice. Strach, nieufność, zagubienie i niepewność przejęły kontrolę nad jej codziennością. Co więcej Kamila nie potrafi sobie przypomnieć, co tak naprawdę się wydarzyło. Jednak nie tylko złe chwile definiują życie dziewczyny. Kiedy pewnego dnia Kamila poznaje Konrada, nie przypuszcza nawet, że to przypadkowe spotkanie stanie się początkiem rewolucji w jej życiu.

"- Podaj mi rękę – poprosił, wyciągając swoją. - Po co? – zapytałam zdziwiona. Splótł swoje palce z moimi i spojrzał na mnie poważnie.- Zamierzam powiedzieć ci coś ważnego, a nie chcę żebyś od razu uciekła. Roześmiałam się.  - Nie ucieknę – zapewniłam. Serce waliło mi jak oszalałe. Wiedziałam, co za chwilę usłyszę.   Odliczałam w duchu sekundy.Trzy, dwa, jeden… - Kocham cię – powiedział. - Wiem – odpowiedziałam szczęśliwa”.

Magdalena Kołosowska stworzyła niebanalną, mądrą i wartościową publikację, która ukazuje nieprzewidywalność ludzkiego losu, trudne wybory i decyzje bohaterów, ich obawy, niepewność oraz chwile beztroski i radości. Obserwowanie wydarzeń z życia Kamili dostarczyło mi wiele wrażeń i pozwoliło dogłębnie poznać jej osobowość oraz spojrzenie na świat. 

W finałowym tomie bieżące wydarzenia przeplatają się z retrospekcjami Kamili. Dziewczyna nie ma pojęcia co się wydarzyło w jej życiu i dlaczego stała się ofiarą gwałtu. Trudno jest jej się z tym pogodzić. Nie potrafi tego zrozumieć. Poruszana tematyka uświadamia, że zawsze powinniśmy być ostrożni i nie powinniśmy ufać każdemu w stu procentach. Nigdy nie wiemy, jakie zamiary ma wobec nas ta druga strona. Zdaję sobie sprawę, że niekiedy trudno jest się uchronić przed negatywnymi wydarzeniami, ale jedno jest pewne. Zawsze powinniśmy wyciągać z nich wnioski i lekcje na przyszłość.


REKOMENDUJĄC: „Za ostatnią gwiazdą” to zdecydowanie moja ulubiona część trylogii! Magdalena Kołosowska umiejętnie prowadzi czytelnika przez fabułę, którą wypełniają emocje, momenty zwątpienia oraz trudne decyzje. Takie historie chce się czytać! Polecam!




GARŚĆ INFORMACJI O KSIĄŻCE 
Tytuł: "Za ostatnią gwiazdą"
Autor: Magdalena Kołosowska
Cykl: Lepsze jutro
Wydawnictwo: Replika
Ilość stron: 288
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Moja ocena: 10/10
Data premiery: 26.11.2019




Za możliwość przeczytania książki i jej patronowania
serdecznie dziękuje Magdalenie Kołosowskiej 
oraz Wydawnictwu Replika. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥