piątek, 8 marca 2019

330. "Wrażliwość rzeczy martwych" - Aleksandra Steć || RECENZJA




moja dusza pachnie tobą
(...)
a gdy odchodzisz, jestem tylko sobą
jedynie moja dusza wciąż pachnie
Tobą.

Aleksandra Steć po raz kolejny to zrobiła. Poruszyła moją duszę, wywołała uśmiech, łzy wzruszenia i spowodowała, że mam ochotę czytać jej słowa codziennie. "Wrażliwość rzeczy martwych" to piękny i przejmujący zbiór poezji, który wywołuje wiele emocji. 

Całość została podzielona na cztery przejmujące i piękne części. Pierwsza z nich to: "Czas przeszły niedokonany", oscylująca wokół lat 2004-2009, mówiąca przede wszystkim o pierwszej  miłości. 

Schowaj mnie
A gdy uciekam przed światem
Chowam się w Twoich dłoniach
Przyklejam do Ciebie ciałem
I skrywam głowę w ramionach.Trwam sobie tak spokojnie
I nie chcę już powrotu
Bo lubię tylko ten świat
W zasięgu Twojego wzroku

Druga część zatytułowana "Czas przeszły dokonany" (2009-2013) opowiada głównie o cierpieniu, bólu, tęsknocie, rozstaniu.

po rozum

szłam prosto za cieniem twoich ust
lecz gdzieś zgubiłam się po drodze
mówią żebym poszła po rozum do głowy
lecz ja tam chodzę tylko po marzenia

Trzecia i przed ostatnia część (2013-2018), pt. "Czas teraźniejszy. Zatraca się przeszłość i przyszłość" skupia się na wszystkim tym co nas otacza. Autorka opowiada o życiu, trudnościach, miłości, obawach, czy też radości. 

puste miejsca
boję się tych wszystkich wielkich przestrzeni
i pustych miejsc. 
w moim sercu

Czwarta i co za tym idzie ostatnia część pt. "Czas przyszły. Świetlisty" skrywa w sobie tylko jeden wiersz. 

może
w życiu wcale nie chodzi o to, żeby
mieć obok kogoś, kto da ci światło.
tylko kogoś, kto nauczy cię
wyłączać w sercu ciemność

Kolejna książka Aleksandry Steć i kolejna niebywała uczta literacka. Autorka pisze tak, że po prostu nie chce się przestać zatracać w jej słowach, zdaniach i przekazie. Rozkoszowałam się każdą stroną. Niektóre wiersze czytałam kilka razy. Do niektórych wracałam później. Jestem przekonana, iż jeszcze kiedyś zagłębię się w tę poezję i będę delektować się i przeżywać wszystko raz jeszcze. 

Po raz kolejny przekonałam się, iż ze słowami Aleksandry można bardzo szybko się utożsamić i co najważniejsze interpretować je na swój własny, indywidualny sposób. Gorąco Wam polecam!






GARŚĆ INFORMACJI O KSIĄŻCE 
Tytuł: "Wrażliwość rzeczy martwych"
Autor: Aleksandra Steć
Wydawnictwo: Camilove
Ilość stron: 211
Oprawa: Miękka 
Moja ocena: 10/10




Za książkę do recenzji dziękuję Autorce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥