poniedziałek, 3 lutego 2020

487. "Tylko bądź przy mnie" - Laura Kneidl || RECENZJA


"Pokazał mi, czym jest życie bez lęku, i nigdy więcej nie chciałabym tego poczucia stracić".


"Tylko bądź przy mnie" stanowi bezpośrednią kontynuację powieści "Jednak mnie kochaj". Książki należy czytać po kolei, aby w pełnie poznać ich sens i głębię.

Laura Kneidl po raz kolejny zaprasza czytelników do świata Sage i Luki. Po decydującym zakończeniu i dramatycznym rozstaniu bohaterów byłam ogromnie ciekawa, co dalej wydarzy się w życiu dobrze mi już znanych postaci. "Tylko bądź przy mnie" to zgrabna i ciekawa kontynuacja, jednak w mojej ocenie nieco przewidywalna. Większość z kwestii, które pojawiły się w drugiej części była prawdopodobna i tak naprawdę nic mnie nie zaskoczyło. Zabrakło mi jakiegoś silniejszego zwrotu akcji, porywu, nieprzewidywalności i dreszczyku emocji. Niemniej jednak powieść czyta się bardzo przyjemnie, lekko i ze swobodą. Miło było poznać, jak Sage i Luka dalej radzą sobie w życiu codziennym. W jaki sposób pokonują napotkane trudności, jak się docierają, i jak trudno jest im żyć bez siebie.

Luka ponownie skradł moje serce. Swoją cierpliwością, oddaniem i troską udowodnił, że można na niego liczyć. Autorka po raz kolejny "oswaja" czytelnika z kwestią uczestnictwa w terapii indywidualnej, jak i grupowej. Pokazuje, że to nic złego, że potrzebujemy wsparcia od kogoś obcego, kogoś kto otworzy nam oczy i pozwoli spojrzeć na dany problem z innej, szerszej perspektywy. 

"Tylko bądź przy mnie" oraz "Jednak mnie kochaj" to książki, które poruszają ważny, przejmujący i bolesny temat, który otwiera oczy i nie pozwala być obojętnym na to, z czym musiała zmagać się główna bohaterka. Najgorsze jest to, że nikt o tym nie wiedział, nikt tego nie zauważył. W takich przypadkach powinniśmy mieć oczy szeroko otwarte, rozmawiać ze swoim dzieckiem, pytać i dociekać prawdy. Z pewnością wtedy uchronimy najbliższych przed czymś, co pozostawia silny ślad na ludzkiej psychice i nie pozwala normalnie funkcjonować.

"Tylko bądź przy mnie" to ciekawa, ale nie aż tak bardzo intrygująca i udana, jak jej poprzedniczka powieść o miłość, przyjaźni, trudnych decyzjach, przewrotności losu i nauce życia na nowo - bez strachu i bólu. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji poznać niniejszej dylogii to serdecznie ją Wam polecam. 





GARŚĆ INFORMACJI O KSIĄŻCE 
Tytuł: "Tylko bądź przy mnie"
Autor: Laura Kneidl
Wydawnictwo: Jaguar
Ilość stron: 415
Oprawa: Miękka
Moja ocena: 7/10




Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Jaguar.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥