poniedziałek, 15 lutego 2021

603. "Droga, którą przeszłam" - Agata Przybyłek || RECENZJA


"Tylko prawdziwe uczucie jest w stanie przebić się przez mur otaczający zgorzkniałe serce. Ludzie zmieniają się tylko z miłości".


"Droga, którą przeszłam" to poruszająca opowieść o macierzyństwie, niegasnącej nadziei, rozpaczy, niesprawiedliwości losu, bólu i braku matczynej miłości. To mieszanina tęsknoty, żalu i strachu. Ta historia zaskakuje, wzrusza i uświadamia, jak ważna w życiu dziecka jest mama.


"Droga, którą przeszłam" to historia, w której poznajemy losy Alicji i Dawida, młodego małżeństwa, które zmaga się z bolesnymi wspomnieniami. Kiedy wyprowadzają się za miasto, wydawać by się mogło, że w ich życiu zapanuje spokój, którego tak bardzo pragną. Niestety wszystko przed czy uciekła Alicja, powraca. Czy mimo wszystko uda się jej przegonić traumatyczne wydarzenia z przeszłości? Z drugiej zaś strony przyglądamy się życiu Stefani, dziewczynki, która wychowywała się w domu pozbawionym matczynej miłości i ciepła. W jaki sposób jej losy splotą się z życiem młodego małżeństwa


Agata Przybyłek na kartach swojej najnowszej książki skrywa głośno wybrzmiewający wątek utraconego dzieciństwa i jego skutków w dorosłym życiu. Autorka z ogromną wrażliwością pokazała, że dziecko pozbawione matczynej troski, miłości i opieki jest uczuciową sierotą. Nie mogłam pogodzić się z tym, co działo się w życiu małej Stefanii. Odczuwałam bunt i niesprawiedliwość. 


Trudno jest mi rozgraniczyć, który bagaż jest cięży - młodego małżeństwa, czy małej Stefani. Nie umiem wskazać, która sytuacja poruszyła mnie bardziej. Zarówno życie Alicji i Dawida, jak i Stefani może rozgrywać się tuż obok nas, za ścianą. Emocje, realizm, którymi dzieli się z nami autorka są tak bardzo prawdziwe, że trudno jest czytać tę historię obojętnie. Przeżywamy, analizujemy, rozmyślamy. Ta historia mogłaby przydarzyć się każdej z nas.

"Człowiek ma niesłychane możliwości przystosowania się do niemal każdych warunków, więc w końcu i ja pogodziłam się ze swoim losem".

REASUMUJĄC: Agata Przybyłek oddaje w ręce czytelników życiową, bolesną, trudną, ale niezwykle ważną i mądrą historię, która porusza istotne, wyjątkowo ważne i aktualne tematy. "Droga, którą przeszłam" rozczula oraz skłania do zadumy nad skutkami naszych wyborów i działań. Otwiera oczy, pokazuje, jak ważną rolę w życiu dziecka odgrywa matka, i jak wielką szkodę może mu wyrządzić brak jej obecności. Przyznam szczerze, że nie byłam przygotowana na tak wstrząsającą opowieść, która mnie zachwyci, a przede wszystkim zaskoczy i zmiażdży finałem, na który kompletnie nie byłam przygotowana. Właśnie takie historie lubię najbardziej. Musicie przeczytać!

GARŚĆ INFORMACJI O KSIĄŻCE

Tytuł: "Droga, którą przeszłam"
Autor: Agata Przybyłek
Wydawnictwo: Czwarta strona
Ilość stron: 400
Oprawa: Miękka 
Moja ocena: 9/10
Premiera: 27.01.2021


Za egzemplarz do recenzji serdecznie dziękuję 
Wydawnictwu Czwarta Strona.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥