środa, 17 lutego 2021

604. "Powrót na Zieloną 13" - Agata Bizuk || RECENZJA PRZEDPREMIEROWA

Bohaterowie Zielonej 13 powracają – wraz ze swoimi radościami, troskami, nadziejami i szalonymi pomysłami.

Agata Bizuk w świecie literatury pozwoliła czytelnikom poznać swoje dwa oblicza. Pierwsze - pełne pozytywnej energii, błyskotliwości i humoru. Drugie - refleksyjne, przepełnione nostalgią, dające szansę na zatrzymanie się i docenienie tego, co mamy.

Uwielbiam oba temperamenty Agaty Bizuk. Autorka zawsze mnie czymś zaskakuje, wywołuje uśmiech na mojej twarzy i sprawia, że jeszcze chwilę po skończonej lekturze myślę o bohaterach, jak i o tym co zostało mi opowiedziane.

Tym razem było tak samo. Gdy skończyłam czytać "Powrót na Zieloną 13" popadłam w chwilę zadumy i zastanawiałam się, czy aby na pewno to już koniec? Czy już wszystko zostało opowiedziane? A może jednak jeszcze kiedyś będzie mi dane spotkać się z bohaterami kamienicy pod trzynastką. Mam taką nadzieję.

Agata Bizuk stworzyła świetną kontynuację „Zielonej 13”. Tutaj nie ma miejsca na nudę! Od samego początku fabuła gna, jak szalona, serwując czytelnikowi kalejdoskop wrażeń i emocji! Po raz kolejny przekonałam się, że kamienica pod trzynastką skrywa wiele tajemnic, a i u bohaterów nie brakuje życiowych rewolucji. Ktoś jest smutny, ktoś jest szczęśliwy, u kogoś pojawia się fala absolutnego życiowego armagedonu, ktoś ma plan na biznes, a ktoś o sobie zapomina, ktoś inny nie potrafi zrozumieć wyboru swojego syna i mozolnie odbudowuje relację, a jeszcze ktoś walczy o klucz do śmietnika! To właśnie humor, dynamiczne tempo wydarzeń oraz zaskakujące zwroty akcji tworzą pozytywną atmosferę, relaksują, odbarczają z negatywnych uczuć i podkręcają płynące z lektury pozytywne emocje!

Najlepiej będę wspominać Radea! Ten mężczyzna ma po prostu talent do bycia fajtłapą. Kłopoty i nieplanowane wydarzenia w tej części zdecydowanie go kochają. Na uwagę zasługuje również Mariolka, która nieoczekiwanie stała się zaklinaczką dzieci. Co, jak co, ale Mariola zna się na swoim fachu i ma dar do zajmowania się dziećmi. Podziwiałam ją za hart ducha i ogromną miłość, którą przelewała na czworaczki, dzieci Elwiry i Krzysztofa. Z kolei absolutnym zaskoczeniem okazała się dla mnie sytuacja Aldony i Szczepana. Życie kobiety po raz kolejny wywróciło się do góry nogami. To, co przygotowała Agata Bizuk dla tego małżeństwa przeszło moje najśmielsze oczekiwania! Cenię, gdy podczas czytania książki nieoczekiwanie zostaję zaskoczona. Tutaj właśnie tak było! Brawo!

"Powrót na Zieloną 13" to szczera, ciepła, prawdziwa i pokrzepiająca opowieść o przyjaźni, bezinteresownej życzliwości, trudnych decyzjach i niełatwych wyborach. Relaksuje, bawi i zaskakuje. Świetnie spędziłam czas z bohaterami Zielonej. Ich radości, nadzieje, troski oraz szalone pomysły pozwoliły mi oderwać się od rzeczywistości i wraz z nimi przeżywać małe i duże życiowe rewolucje! Serdecznie polecam!

GARŚĆ INFORMACJI O KSIĄŻCE
Tytuł: "Powrót na Zieloną 13"
Autor: - Agata Bizuk
Wydawnictwo: Dragon
Ilość stron: 
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Moja ocena: 9/10
Premiera: 24.02.2021


Za możliwość przeczytania książki i jej patronowania 
serdecznie dziękuję Autorce oraz Wydawnictwu Dragon.

1 komentarz:

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥