czwartek, 22 sierpnia 2019

424. "Więź" - Anna Lewicka || RECENZJA




"A ty pamiętaj, pierwsza miłość boli najbardziej. Ale będzie lepiej. A każda kolejna jest tylko po to, żeby zapomnieć o poprzedniej".

Warszawska studentka, Alicja podczas przerwy semestralnej wyrusza w Bieszczady. Niestety w trakcie wycieczki ulega wypadkowi. Na całe szczęście z pomocą przybywa Wiktor, samotny chłopak, mieszkaniec tamtejszych okolic. Po kilku dniach opieki ze strony nieznajomego stan zdrowia Alicji się poprawia, ale dziewczyna zmuszona jest zostać w domu Wiktora, z uwagi na zmianę pogody i śnieżycę. 

Bohaterowie sukcesywnie i stopniowo zaczynają zbliżać się do siebie. I chociaż pochodzą z dwóch kompletnie rożnych światów, to jednak łączy ich o wiele więcej, niż którekolwiek z nich mogło przypuszczać. Kiedy pojawia się uczucie, starają się z nim walczyć, bowiem każde z nich nosi w sobie tajemnice i sekrety, mogące zniszczyć to, co ich połączyło.

Anna Lewicka oddaje w ręce czytelników powieść bazującą na wątku romantycznym, subtelnych elementach fantastycznych oraz mitologii słowiańskiej. To niezobowiązująca historia, która nie wywołuje zbyt wiele silnych emocji. W mojej ocenie pojawiło się w nich za dużo opisów, które pozbawione są dynamizmu i raczej nudzą, aniżeli ciekawią i intrygują. 

Alicja i Wiktor to osobowości, które wzbudzają ambiwalentne uczucia. Trudno mi było wczuć się w ich położenia i wraz z nimi przeżywać wszystkie wzloty i upadki. W szczególności irytowało mnie zachowanie Alicji i ciężko było mi zrozumieć, jak Wiktor mógł obdarzyć ją uczuciem. A jeśli chodzi o uczucie, które pojawia się pomiędzy bohaterami, to w moim odczuciu pozbawione jest ono jakichkolwiek emocji. A szkoda, bo zapowiadało się naprawdę ciekawie...

Przyznam szczerze, że mam bardzo mieszane uczucia, co do tej powieści. Spodziewałam się czegoś zupełnie innego, a otrzymałam przeciętną historię, która mnie nie urzekła, ani nie zafascynowała. Piękna okładka, wnętrze mało ciekawe. Czy polecam? Pół na pół. Wybór pozostawiam Wam. 






GARŚĆ INFORMACJI O KSIĄŻCE 
Tytuł: "Więź" 
Autor: Anna Lewicka
Wydawnictwo: Jaguar
Ilość stron: 372
Oprawa: Miękka 
Moja ocena: 5/10





Za możliwość przeczytania książki 
dziękuję Wydawnictwu Jaguar.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥