środa, 7 sierpnia 2019

416. "Opowiedz mi o nim" - Carin Gerhardsen || RECENZJA PRZEDPREMIEROWA


"Wstyd i poczucie winy to najgorsze, co może człowiekowi ciążyć, nawet gorsze niż żałoba, tęsknota, nienawiść, złość czy nieszczęśliwa miłość".

"Opowiedz mi o nim" to powieść, która rozpoczyna się od tragicznego w skutkach wypadku. Jednak to dopiero początek różnorodnych wydarzeń, w które autorka uwikłała swoich bohaterów. Jan, Kerstin, Jeanette oraz Sandra, cztery osobowości, które tylko z pozoru nic nie łączy. 

Carin Gerhardsen ulokowała fabułę na dwóch płaszczyznach czasowych (2014, 2018) oraz z perspektywy wspomnianych wcześniej bohaterów. Dzięki temu zabiegowi krok po kroku układamy elementy różnych zdarzeń w jedną, klarowną całość. Oprócz tego autorka dała czytelnikowi szansę szerszego poglądu na rozgrywające się wydarzenia oraz głębszą analizę przyczynowo-skutkową. Początkowo odczuwałam lekki chaos, ale z czasem, gdy kolejne elementy zawiłej układanki dopasowywały się do siebie, odkryłam zależności pomiędzy bohaterami i wtedy było mi zdecydowanie łatwiej. Swoją drogą składam ukłon w stronę autorki za świetną kreacje bohaterów - są nie tylko wyraziści i barwni, ale także  niezwykle zróżnicowani i charakterystyczni.

Przyznam szczerze, że nie mam szczęście do thrillerów psychologicznych. Dawno żadna powieść z tego gatunku nie zaskoczyła mnie w takim stopniu, że po dziś dzień bym ją dobrze wspominała. Owszem "Opowiedz mi o nim" to ciekawie skonstruowana historia, która w jakimś stopniu intryguje i angażuje czytelnika, ale w mojej ocenie brakuje w niej wydarzeń, które można by było zaliczyć do tych nieoczywistych i zapomnianych, takich, które chciałoby się zobaczyć na wielkim ekranie. I chociaż dałam się wciągnąć w zawile skonstruowany świat bohaterów, to jednak nic mnie tutaj nie zaskoczyło i żadne z wydarzeń nie wywołało we mnie silniejszych emocji. 

"Opowiedz mi o nim" to opowieść o życiu w cierpieniu i wstydzie, o druzgocących w skutkach pochopnych decyzjach, przewrotności ludzkiego losu, żądzy pieniędzy, wyrzutach sumienia, tęsknocie, bólu po stracie, niekończącej się żałobie, a także o zdradzie człowieka, którego przysięgało się kochać. Polecam zainteresowanym. 




GARŚĆ INFORMACJI O KSIĄŻCE 
Tytuł: "Opowiedz mi o nim"
Autor: Carin Gerhardsen
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 385
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Moja ocena: 6/10
Premiera: 14.08.2019





Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Otwarte.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥