sobota, 8 maja 2021

624. "Podejrzany na wieki wieków" - Jacek Getner || RECENZJA PRZEDPREMIEROWA

„Kryminał to taki romans, tyle że z trupem w tle”

"Podejrzany na wieki wieków" to moje pierwsze spotkanie z piórem Jacka Getnera, ale za to bardzo udane! Jest humor, błyskotliwe dialogi, tajemnicze morderstwo i trup, rzecz jasna. Nie ma szans na nudę! 

Kiedy Bazyli Jacak, copywriter - autor sloganów reklamowych, po raz kolejny znalazł się na celowniku policji, do akcji wkracza Basia Kotula "narzeczona", która postanawia mu pomóc. Tym razem mężczyzna jest podejrzany o zabicie swojego irytującego klienta, Andrzeja Brzózki, właściciela firmy "Dropaszt". Czy rzeczywiście Jacak popełnił morderstwo? A jeśli nie, to kto dopuścił się do tak nikczemnego czynu? Czy policjanci znajdą sprawcę?

"Ci faceci... - Kotula skręciła na kolejnych światłach w prawo, w stronę Ursynowa. - Oni mają jakieś kompleksy na punkcie tych romansów. Mówią, że są takie nieżyciowe, a sami zaczytują się w science fiction albo fantasy. Jakby tam było samo życie!"

Ale to było fajne! Od samego początku dałam się wciągnąć w wykreowany przez autora świat. Świetnie ułożona intryga, intrygujące śledztwo i barwni bohaterowie przyczynili się, że byłam tak ogromnie ciekawa, kto i dlaczego zabił zleceniodawce Bazylego, że nie odłożyłam książki, dopóki nie poznałam finału! Każdy kogoś podejrzewa, każdy jest podejrzany. I jak tu znaleźć winnego? 

"Podejrzany na wieki wieków" to powieść, którą śmiało mogę określić jako - idealna rozrywka! Niejednokrotnie uśmiech nie schodził mi z twarzy. Postać Bazylego, tytułowego podejrzanego na wieki wieków, w szczególności zasługuje na pochwałę. Jego aparycja i osobowość sprawiają, że nie da się go nie lubić, choć niezła z niego życiowa fajtłapa. 

Lekka i przyjemna lektura, która dostarcza wiele uśmiechu i intryguje. Czy polecam? Oczywiście. Świetna rozrywka gwarantowana! Spędziłam przy niej bardzo miło czas. Teraz Wasza kolej! 


GARŚĆ INFORMACJI O KSIĄŻCE
Tytuł: "Podejrzany na wieki wieków"
Autor: Jacek Getner
Wydawnictwo: Lira
Ilość stron: 320
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Moja ocena: 7/10
Premiera: 10.05.2021


Za możliwość przeczytania książki 
serdecznie dziękuję Wydawnictwu Lira.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥