wtorek, 13 kwietnia 2021

615. "Słodko-gorzka" - Ella Fields || RECENZJA




"Kochanie go zawsze będzie słodko-gorzkie, wiedziałam jednak, że słodycz zawsze zwycięży nad goryczą".


"Słodko-gorzka" to drugi tom cyklu "Uniwersytet Gray Springs". To również moje drugie spotkanie z piórem Elli Fields. Przyznam szczerze, że niniejsza powieść podobała mi się bardziej, niż jej poprzedniczka. Ba! Ta historia skradła kawałek mojego serca, rozgościła się w nim na dobre i sprawiła, że trudno było mi rozstać się z bohaterami. 

Pippa uwielbia miętówki i czystość. Trudno jest jej obdarzyć kogoś zaufaniem, ale jeśli już to uczyni to jest bardzo lojalna wobec drugiej osoby. Piękna studentka nieoczekiwanie wkracza do życia futbolisty, który od początku stanowił dla niej zagadkę. Toby to chłopak pełen emocji. Niekiedy nie potrafi nad nimi zapanować. W szczególności charakteryzuje go zmienność nastrojów. Od dłuższego czasu walczy z demonami. Jego mózgiem rządzą nieznane nikomu prawa... Czy Pippa sprawi, że Toby odnajdzie się w ciemności?  Czy szczęście jest im pisane?

"Wziąłem głęboki oddech, próbując odepchnąć od siebie te wszystkie kłębiące się we mnie emocje. Mnożyły się. Rozpadały na części i tworzyły tego rodzaju chaos, który przepełniał mnie potwornym przerażeniem".

"Słodko-gorzka" sprawiała, że całkowicie i w zupełności zatopiłam i zatraciłam się w życiu bohaterów. Wspaniale było przyglądać się, jak sukcesywnie Pippa otwiera się na Toby'ego, jak oboje stają się dla siebie lekarstwem. Ich relacja, początkowo dość spokojna, przeradza się w silną wieź, emanująca pożądaniem i... problemami. 

Ella Fields oddaje w ręce czytelników przejmującą historię, która nie oscyluje tylko i wyłącznie wokół tego co piękne. Owszem to powieść o miłości, przyjaźni, całkiem beztroskim życiu studenckim, ale filarem niniejszego tytułu są trudności, z którymi walczy główny bohater - Toby. Obserwujemy, jak trudno jest mu odnaleźć się w swojej mrocznej rzeczywistości. Pippa odważnie wkracza w codzienność futbolisty. Dziewczyna jest gotowa do tego, aby zmierzyć się z jego ciemną stroną. Z czym zmaga się Toby? Czy Pippie uda się wpłynąć na chłopaka? 

Ella Fields zgrabnie stopniuje napięcie. W "Słodko-gorzka" pojawiło się nawet kilka elementów, które były dla mnie zaskoczeniem. W mojej subiektywnej ocenie autorka przedstawiła wydarzenia w taki sposób, że trudno przewidzieć, co czeka nas w kolejnych rozdziałach. To zdecydowanie pozytywnie wpłynęło na mój odbiór niniejszego utworu. 

Cieszę się, że fabuła została ukazana z perspektywy Pippy i Toby'ego. Uwielbiam ten sposób narracji, bowiem dużo łatwiej jest mi wczuć się w położenie bohaterów, wniknąć w ich myśli i uczucia, zrozumieć zachowanie oraz podejmowane decyzje. Autorka od samego początku rzuca bohaterom wyzwania, co sprawia, że oni pokonują swoje ograniczenia, a czytelnik aktywnie uczestniczy w każdym aspekcie historii.

"Ludzie mieli w zwyczaju odchodzić albo zawodzić. Jednego dnia byli przy tobie, drugiego znikali".

REASUMUJĄC: "Słodko-gorzka" to powieść, w której nie brakuje emocji i wyrażeń. Ella Fields odsłania przed czytelnikiem jasną i ciemną stronę natury człowieka, skłania do refleksji i pokazuje, że prawdziwa miłość, wytrwałość i walka o drugiego człowieka jest w stanie przezwyciężyć wszystkie życiowe sztormy i burze. Kompozycja będąca drogowskazem dla osób walczących z własnymi myślami. Wywołuje uśmiech, kruszy najtwardsze serca i sprawia, że trudno jest być obojętnym na to, z czym zmagają się bohaterowie. Gorąco polecam! 

GARŚĆ INFORMACJI O KSIĄŻCE 
Tytuł: "Słodko-gorzka"
Autor: Ella Fields
Wydawnictwo: KOBIECIE
Ilość stron: 429
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Moja ocena: 9/10



Sprawdź NOWOŚCI w księgarni Tania książka.

Za możliwość przeczytania książki 
serdecznie dziękuję księgarni Tania książka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥