niedziela, 18 kwietnia 2021

616. "Dopóki starczy mi wiary" - Karolina Klimkiewicz || RECENZJA PRZEDPREMIEROWA

"Wcześniej zamknięta w kajdanach lęku i niewiadomej, uciekałam przed demonami z przeszłości, bojąc się zmrużyć oczy. Dziś demony zniknęły, a trwoga zamieniła się miejscami z pustką, która jest dużo bardziej przerażająca".


„Dopóki starczy mi wiary” stanowi kontynuację powieści "Dopóki starczy mi sił". Karolina Klimkiewicz po raz kolejny zaprasza czytelników do świata Zoli Henderson, dziewczyny, która dotychczas grała, udawała i wcielała się w różne role, aby przetrwać. Robiła to najlepiej, jak potrafiła. Od śmierci jej ojca wiele się zmieniło. Zola, w pewnym stopniu, przestała być szara, jednak długo walczyła o normalność. Z jednej strony stała się silna, ale z drugiej cały czas tkwi w niej małe, przerażone dziecko. Ojciec Zoli odcisnął na jej psychice piętno, którego nie da się niczym zmyć. Nie da się, tak po prostu, zapomnieć o wydarzeniach, które na dobre zadomowiły się w duszy. 


„Dopóki starczy mi wiary”  to opowieść o poszukiwaniu - siebie, swojego prawdziwego ja. Zola staje przed ważnym dylematem - kim jestem, kim chcę być. To próba uporania się z lękami, złością, strachem i wstydem. To kompozycja przepełniona emocjami, cierpieniem i rozpaczą. 

"Tylko tutaj mogę zmierzyć się z przeszłością. Tu spotkają się wszystkie koszmary, tu mogę je pokonać lub z nimi zginąć. Bez względu na wynik, właśnie w tym miejscu odnajdę wolność, o którą walczyłam".

Karolina Klimkiewicz z ogromnym wyczuciem, wrażliwością i szczerością ukazuje skutki przemocy, porusza ważny temat - PTSD, zespół stresu pourazowego, który prowokuje do myślenia i głęboko porusza. Ta powieść to podróż, podróż w głąb duszy dziewczyny zmagającej się z traumatyczną przeszłością. W jej życiu niepokój i samotność przeplata się z potrzebą miłości, wsparcia, poczucia bezpieczeństwa i walką o wolność. Czy Zola odnajdzie to, czego pragnie? 


Cieszę się, że po raz kolejny fabuła została ukazana z perspektywy Zoli. Uwielbiam ten sposób narracji - dużo łatwiej jest mi wczuć się w położenie głównego bohatera, wniknąć w jego myśli i uczucia, zrozumieć zachowanie oraz podejmowane decyzje. Autorka od samego początku rzuca Zoli wyzwania, co sprawia, że ona pokonuje swoje ograniczenia, a czytelnik aktywnie uczestniczy w każdym aspekcie historii.


REKOMENDUJĄC: Niezwykle ważna, mądra i wartościowa historia, która ukazuje heroiczną walkę o siebie, spokój i wolność. „Dopóki starczy mi wiary” to podróż w głąb duszy dziewczyny zmagającej się ze strachem, bólem oraz demonami przeszłości. Karolina Klimkiewicz po raz kolejny prowokuje do myślenia, porusza i daje nadzieje. Jestem przekonana, że wiele osób w zgliszczach życia Zoli odnajdzie cząstkę siebie. Serdecznie polecam!

 

GARŚĆ INFORMACJI O KSIĄŻCE 
Tytuł: "Dopóki starczy mi wiary"
Autor: Karolina Klimkiewicz
Wydawnictwo: Szósty zmysł
Ilość stron: 289
Premiera: 21.04.2021
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Moja ocena: 8/10

Patronat medialny bloga

Za możliwość przeczytania książki i jej patronowania serdecznie dziękuję Karolinie Klimkiewicz oraz Wydawnictwu Szósty Zmysł. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥