piątek, 2 kwietnia 2021

612. "Pomajaczone" - Kaja Kowalewska || RECENZJA


"Zaufanie buduje się od początku. Od ziarna. Jest jak nitka, która prowadzona przez ogród - zakwita. Budzi się dobro. Czy komuś dzisiaj ufam? Wiem, że na pewno nie sobie".

Kaja Kowalewska po raz kolejny zachwyca, czaruje słowem, pozwala oderwać się od rzeczywistości. Zatraciłam się w każdym słowie. Dałam upust emocjom. Odpłynęłam i zanurzyłam się w życiu bohaterek. "Pomajaczone" to niezwykle poruszająca historia, której nie chce się kończyć. To swoista magia wypełniona symboliką, metaforami, nadzieją, strachem, bólem. To historia, którą przeżywa się całym sobą, analizuje, poszukuje drugiego, głębszego dna. Jestem oczarowana. Jestem zafascynowana. 

"Podobno, kto pyta, nie błądzi. A może błądzi ten, kto za dużo pyta, bo otrzymuje zbyt wiele odpowiedzi i ciężko mu potem wyselekcjonować tę właściwą?".

Maya, Amanda i Sonia. Trzy kobiety. Trzy osobowości. Jednak historia. Tylko z pozoru nic je nie łączy. Tak naprawdę mają wiele ze sobą wspólnego. Trudne wybory, niełatwe decyzje, z którymi zmagają się bohaterki dają czytelnikowi szansę do licznych refleksji. Właśnie to cenię i podziwiam w twórczości łódzkiej pisarki. Kaja Kowalewska posiada niebywały talent do przedstawiania wydarzeń w taki sposób, że zawsze skłania mnie do rozmyślania, analizowania i zastanawiania się nad tym co zostało mi opowiedziana

"Pomajaczone" to niebanalna historia, która wpada do naszego krwiobiegu i nie opuszcza go do samego końca. Frapująca i wielowymiarowa fabuła od samego początku zajmuje nasze myśli i pozwala obserwować specyficzny, metafizyczny klimat i wymiar świata, z którego słynie Kaja Kowalewska. Musicie przekonać się sami!


"W takich chwilach nie chcę jej odzyskać - pamięci. A może nie chcę pamiętać złego, a to, co dobre, chciałabym sobie przypomnieć i zatrzymać?".


GARŚĆ INFORMACJI O KSIĄŻCE
Tytuł: "Pomajaczone"
Autor: Kaja Kowalewska
Wydawnictwo: Chaos Artistic Laboratories
Ilość stron: 505
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Moja ocena: 9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥