niedziela, 22 listopada 2020

585. "Kochać, by iść" - Aleksandra Makurat || PATRONAT MEDIALNY BLOGA

Jaka słodycz mnie czeka w Twoich ustach 
roztopionych moją myślą o tęczowym niebie?

Kochać, by iść to trzeci w dorobku literackim tomik wierszy autorstwa Aleksandry Makurat. Pierwszy - Listy w butelce - słowami duszy ukazał się w 2017 roku, natomiast drugi - Gra (wstępna) słów swoją premierę świętował w 2018 roku. 

Aleksandra Makurat oddaje w ręce czytelników poezję przepełnioną wrażliwością, miłością, emocjami, uczuciami i odczuwaniem. W tych przeszywających, esencjonalnych i głębokich wierszach można się zatracić. Można zachłysnąć się ich przekazem, subtelnością i prawdą ukrytą między wierszami. 

Uwielbiam sposób, w jaki Aleksandra buduje kolejne wersy wierszy. 

 
Przyszła jesień  
nie odebrała  
nam marzeń  
 
wygrałam ciebie  
letnim czekaniem 
- Wygrałam

Aleksandra Makurat pisze nie tylko o miłości. Pisze o czekaniu, bliskości, niecierpliwości, tęsknocie, spełnieniu oraz przyciąganiu. Pisze subtelnie. Pisze z ogromną wrażliwością. Pisze i przemawia do naszej duszy. Tworzy wiersze, z którymi możemy się utożsamić. Tworzy słowa, które dotykają, poruszają, pragną być wypowiadane na głos, pragną być komuś ofiarowane. 

(...)
mów do mnie co czujesz
oddałam ci serce
na huśtawce życia
czystą kartą
piszemy nasz scenariusz
- Jestem realna


Aleksandra Makurat otula dusze. Pokazuje, że miłość potrafi być bardzo silnym uczuciem, które daje nie tylko daje radość, ale także uzależnia. 

Kiedy jesteś obok
czuję się bez żadnych szans
moje oczy
moje usta
moja dusza
ściągnęła cię
jestem bez żadnych szans
(...)
- Już nie mam szans (fragment)

Zatopiłam się
w myśl o tobie
i jutrze
przecież nie będzie
już końca
bo jesteś początkiem
trwasz we mnie
z rytmem serca
szukam twoich spojrzeń
wszędzie
- Jesteś początkiem

Z pewności każdy czytelnik zinterpretuje poezję Aleksandry Makurat, według osobistego uznania, do każdego trafi ona inaczej. Niemniej jednak, zachowa w sobie piękno, magię. Tę poezję się pochłania, lecz, niektóre z fragmentów, pragnie się przeczytać kilka razy, aby lepiej je poznać, silniej odczuć, zrozumieć. Aby w pełni się zaangażować, w to co Autorka chciała czytelnikowi przekazać. 

Jestem oczarowana i zauroczona. Lubię wracać do słów, które Aleksandra ułożyła w wiersze. Lubię poczuć tę magię przekazu. Myślę, że czytając tomik "Kochać, by iść" każdy z nas odnajdzie cząstkę siebie. Cząstkę swoich pragnień, marzeń i wątpliwości. 


Serdecznie polecam!


 
 
 
GARŚĆ INFORMACJI O TOMIKU
Tytuł: "Kochać, by iść"
Autor: Aleksandra Makurat
Wydawnictwo:Chaos Artistic Laboratories
Ilość stron:119
Oprawa: Miękka 
Moja ocena: 10/10

 


Za możliwość przeczytania tomiku wierszy i jego patronowania 
serdecznie dziękuję Autorce. 

Jeśli chciałbyś wesprzeć artystyczny świat Aleksandry Makurat i w zamian otrzymać książki - dodaj od siebie swoją cegiełkę.

Szczegóły tutaj

Tomik wierszy "Kochać, by iść" można zakupić bezpośrednio u autorki. 

Profil na Facebooku Aleksandry Makurat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥