wtorek, 9 października 2018

252. "Drugie życie Izabel" - J.A. Redmerski || RECENZJA PATRONACKA


Zabić Sarai rozpoczęło cykl W towarzystwie zabójców, a teraz przyszedł czas na kontynuację tej niesamowitej historii w postaci książki – Drugie życie Izabel.

Sarai w tym tomie jest o wiele silniejsza niż wcześniej. Nauczyła się jak być nieugiętą, upartą i pewniejszą siebie. W związku z tym decyduje się na odważny krok i postanawia, że sama pozbędzie się okrutnego sadysty - Arthura Hamburga. Jednak nie wzięła pod uwagę tego, iż jej brak doświadczenia w zabijaniu sprawi, że zemsta zakończy się niepowodzeniem, a ona sama ledwo przeżyje…

Kiedy w końcu dochodzi do konfrontacji Sarai z Victorem, ta prosi go, aby ten nauczył ją zabijać. W Sarai drzemie żądza zemsty i ogromne pragnienie krwi, które domaga się uwolnienia. Czy Victor (po raz kolejny) pomoże Sarai? Czy uda się jej unicestwić Hamburga? A czy w tym całym bagnie, w którym tkwi Sarai i Victor będzie czas na uczucia i uwolnienie swoich emocji?

"Uczucia, które przez całe dotychczasowe życie pozostawały w niej uśpione, teraz budzą się do życia, a ja nie mam pojęcia, co z nimi zrobić”.

Zabić Sarai zafascynowało mnie do tego stopnia, że naprawdę nie mogłam doczekać się kontynuacji i co za tym idzie, miałam wobec niej bardzo duże oczekiwania. Na całe szczęście fabuła porywa już od pierwszych stron. Dynamiczna akcja zabiera czytelnika w niebywałą podróż, podróż wśród płatnych zabójców, walki, żądzy zemsty i pragnienia krwi. Autorka po raz kolejny niesamowicie wnikliwie nakreśliła odbiorcy świat pełen brutalności, intryg, bezwzględności. Świat gdzie używanie broni to nic niezwykłego - to po prostu codzienność.

Tym razem mamy możliwość obserwowania wydarzeń z dwóch perspektyw naprzemiennie. Raz widzimy wydarzenia oczami Sarai, zaś za chwilę chłoniemy fabułę z perspektywy Victora. Takowe rozwiązanie od razu przypadło mi do gustu, bowiem mogłam w pełni poznać myśli, emocji, uczucia i wątpliwości bohaterów. 

Znajdziemy tutaj także szczegółowe i plastyczne opisy, które dają odbiorcy możliwość pełnego wyobrażenia sobie tego, co aktualnie się dzieje. Autorka nie zapomniała również o dynamicznych i naturalnych dialogach, dzięki czemu całość przyswaja się z dużą swobodną i lekkością. 

Jeśli chodzi o samych bohaterów, to nie mam względem nich żadnych zastrzeżeń. Ich kreacja jest nienaganna i już od samego początku możemy zaobserwować, iż są zupełnie inni niż w pierwszym tomie - bardziej dojrzali, doświadczeni, ostrożni i głodni zemsty. W szczególności możemy dostrzec zmiany u Sarai. Choć kobieta może wydać się nam krnąbrna, zuchwała i lekkomyślna, to zarazem jest bardzo zdeterminowana, silna i pewna siebie. I co ważniejsze - choć nadal nie wczuła się do końca w rolę płatnej morderczyni, to gołym okiem można uchwycić, iż w przyszłości będzie perfekcjonistką i dorówna Victorowi.

"Za zamkniętymi drzwiami, kiedy ja i on jesteśmy sami, jest innym człowiekiem. Kocha mnie, nie musząc tego mówić. Wielbi mnie, nie musząc tego udowodnić... Jestem jedyną duszą, którą kiedykolwiek wpuścił całkowicie do swojego życia i jedyną, której nigdy nie pozwoli odejść".

Drugie życie Izabel to zgrabne połączenie sensacji z romansem, przy czym sensacji jest tutaj znacznie więcej. Nieszablonowa, odważna, intrygująca i powodująca, że chce się więcej! Serdecznie Wam polecam!


Za możliwość przeczytania i patronowania książki 
dziękuję Wydawnictwu NIEzwykłe. 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥