poniedziałek, 15 kwietnia 2019

356. "Oby powiew wiatru" - Magdalena Majcher || RECENZJA





"Czasem dla dobra sprawy lepiej złamać słowo, 
zwłaszcza jeśli wiesz, że komuś dzieje się krzywda".

"Obcy powiew wiatru" stanowi pierwszy tom sagi nadmorskiej. Akcja powieści rozgrywa się na Kresach oraz w Ustroniu Morskim. Magdalena Majcher zabiera czytelników do świata Marcjanny Zielczyńskiej, która właśnie zdała egzamin dojrzałości i planuje swoją przyszłość. Dziewczyna żyje beztrosko, spotyka się z przyjaciółmi i marzy o prawdziwej miłości. Swoboda życia Marcjanny zmienia się wraz z wybuchem wojny. Bohaterka zmuszona jest do zmiany swoich przyzwyczajeń i priorytetów. Wraz z rodziną opuszcza rodzinne strony i próbuje pogodzić się z wojenną rzeczywistością. Czy bohaterowie najnowszej książki Magdaleny Majcher przetrwają tę wojenną zawieruchę? Co jeszcze wydarzy się w ich życiu? 
"Są w życiu człowieka takie chwile, kiedy wydaje się, że nie udźwignie więcej, a jedyne, co pozostaje, to się poddać. Czas się zatrzymuje, a potem nagle zegar przyspiesza, jakby chciał nadrobić te utracone sekundy".
Nowa powieść autorstwa Magdaleny Majcher na początku pozwoliła mi śledzić beztroskie i spokojne życie Marcjanny i jej rodziny. Później stałam się obserwatorem ich zmagań z wojną, pustkami w sklepach i niepewnością jutra.

Z łatwością możemy dostrzec, iż Magdalena Majcher włożyła wiele pracy w powstanie niniejszej publikacji. Zadbała o szczegóły i detale łącząc fikcję literacką z faktami. Pod tym względem książkę uważam za  dopracowaną. Jednak w całokształcie zabrakło mi emocji. Liczyłam na silne, skrajne, wręcz bolesne uczucia. Niestety tego nie doświadczyłam. Trudno mi jednoznacznie stwierdzić dlaczego. Pojawiła się tylko jedna scena, która w jakimś stopniu mnie poruszyła i uświadomiła, jak ogromna brutalność może drzemać w człowieku. Dlatego też, z uwagi na brak głębszego oddźwięku w mojej duszy oceniam książkę jako dobrą. 

REASUMUJĄC: "Obcy powiew wiatru" to powieść o wojnie naznaczonej dramatyzmem i ludzkim okrucieństwem. To także historia o nadziei, miłości, stracie, chorobie, ludzkiej bezwzględności oraz niekończącej się walce o własne szczęście. Polecam wszystkim zainteresowanym.  





GARŚĆ INFORMACJI O KSIĄŻCE 
Tytuł: "Obcy powiew wiatru"
Autor: Magdalena Majcher
Wydawnictwo: PASCAL
Ilość stron: 395
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Moja ocena: 6/10




Za możliwość przeczytania książki
dziękuję Wydawnictwu Pascal.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥