piątek, 1 maja 2020

517. "W twoim cieniu" - Anna Kasiuk || RECENZJA PRZEDPREMIEROWA



"Świat jest piękny właśnie dlatego, że jest kolorowy. To my, ludzie, budujemy wciąż nowe przeszkody i utrudniamy sobie cieszenie się z drobiazgów".

Dwudziestopięcioletnia Agnieszka Bąk, niepewna i pełna uprzedzeń dziewczyna, mieszka w Bieszczadach z rodzicami. I choć czuje lęk przed zaczerpnięciem wolności i swobody, myśl o wyrwaniu się z małomiasteczkowej codzienności na dobre zagnieździła się w jej głowie. Agnieszka powoli oswaja się z pomysłem wyprowadzenia z domu. W końcu decyduje się na odważny krok i opuszcza rodzinne miasto. Gotowa i zdeterminowana do podjęcia nowych wyzwań rozpoczyna pracę w jednej z dużych warszawskich korporacji. Ambitnie realizuje kolejne powierzane jej zadania i cały swój wolny czas poświęca pracy. Z czasem w jej życiu pojawia się on, przystojny sąsiad. Wsparcie, troska i ciepło, jakie odnajduje w ramionach Eryka dają Agnieszce energię i zapał do stawiania czoła kolejnym wyzwaniom i zadaniom. Sprawy komplikują się jednak, kiedy wychodzi na jaw, kim tak naprawdę jest nowo poznany mężczyzna. Serce czy rozum? Miłość czy praca? Jakiego wyboru dokona Agnieszka? Czy jeszcze kiedyś doświadczy miłości, która stanie się dla niej przewodnikiem przez życie?

"(...) przyszedł czas, by zacząć żyć samodzielnie. Z dala od apodyktycznej mamy i uległego wobec niej taty. Chciałam zacząć wykorzystać możliwości, jakie dawało mi moje wykształcenie, i działać według własnego kodeksu, spełniać swoje pragnienia i marzyć".

"W twoim cieniu" to trzeci, ostatni i jednocześnie mój ulubiony tom cyklu "Oczami kobiet". Na wstępie zaznaczę, że książki są od siebie niezależne i można czytać je w dowolnej kolejności. Kiedy przeczytałam ostatnią stronę poczułam pewnego rodzaju smutek. Było mi szkoda rozstawać się z Agnieszką. Bardzo się z nią zżyłam, bardzo ją polubiłam i do samego końca trzymałam za nią kciuki. Wierzyłam, że w końcu wszystko będzie u niej dobrze, że wszystko się ułoży, a ona sama będzie szczęśliwa, zadowolona i spełniona. Dziewczyna ma bardzo niskie poczucie własnej wartości, jest oszczędna w uczuciach i skrajnie wycofana. Cały czas zastanawiałam się czy uda się jej odnaleźć w dużym mieście i czy poradzi sobie w pracy. Tego Wam nie zdradzę, ale zapewniam, że obserwowanie kolejnych zmagań, jakie pojawiają się w życiu bohaterki jest na tyle intrygujące, że każdą kolejną stronę książki będziecie przerzucać w zawrotnym tempie, by w rezultacie stwierdzić, że to była naprawdę świetna, ciekawa i niebanalna historia. 

Anna Kasiuk w swojej najnowszej publikacja wyraziście pokazała zamknięty, hermetyczny świat, który tworzą ludzie pracujący w korporacji. Panuje tam nieustanna rywalizacja i ciągły pęd. Agnieszka próbuje stawić czoła wymaganiom i oczekiwaniom, jakie są jej powierzane. Chce udowodnić sobie i wszystkim, że zdoła osiągnąć to, co zamierza. Zostaje "po godzinach", zabiera pracę do domu i rzadko jest za to chwalona. Dziewczyna nie chce stracić pracy. I robi wszystko, by tak się nie stało. Podziwiałam jej upór, zaangażowanie oraz determinacje. Jednak Agnieszka zapomina o najważniejszym - o sobie samej. Zatraciła się w pracy, przestała regularnie jeść i dbać o siebie. Chyba nie o to chodziło. Na szczęście w jej życiu pojawił się Eryk, który przegania monotonię kolejnych dni. Niemniej jednak zapomina powiedzieć kim tak naprawdę jest... I chociaż domyśliłam się kim jest mężczyzna, to i tak do samego końca nie byłam pewna, jakiego wyboru dokona Agnieszka. 

"W twoim cieniu" to ujmująca opowieść o pragnieniu akceptacji, o dylematach, wątpliwościach i strachu przed negatywna oceną. To także opowieść o kobiecie, która rozpoczyna nowe życie, w dużym mieście, z dala od rodziców i podejmuje walkę z zakorzenionym w niej przekonaniu, ze nie może się nikomu podobać. O kobiecie, która w końcu przestaje być słaba, zalękniona i zapomina co, to znaczy tkwić w marazmie zdruzgotania. Anna Kasiuk stworzyła bardzo dobrą historię obyczajową. Jestem pewna, że wiele czytelniczek odnajdzie w Agnieszce cząstkę siebie. Ja odnalazłam. Serdecznie polecam!



GARŚĆ INFORMACJI O KSIĄŻCE 
Tytuł: "W twoim cieniu"
Autor: Anna Kasiuk
Cykl: Oczami kobiet
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Ilość stron: 352
Oprawa: Miękka
Moja ocena: 9/10
Premiera: 06/05/2020
Patronat medialny bloga



Za możliwość przeczytania książki i jej patronowania 
serdecznie dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥