czwartek, 21 maja 2020

523. "To będzie nasza tajemnica" - Karolina Wójciak || RECENZJA PRZEDPREMIEROWA


"(…) wiedział, że od tej chwili jego świat ulegnie zmianie i nie będzie już odwrotu".

 "To będzie nasza tajemnica" to historia Ady i TymkaW mojej ocenie to najlepsza z dotychczasowych książek Karoliny. Musicie ją poznać! Jestem przekonana, że zachwyci Was tak samo, jak mnie!

Adrianna ma 42 lata, czwórkę dzieci i ciągle nieobecnego męża, który pracuje w administracji prywatnego szpitala. Rodzina Adrianny jest szanowana i ceniona wśród społeczności lokalnej. Przez lata wypracowali sobie dobre imię. Niestety małżeństwo Ady nie należy do udanych. Kobieta coraz rzadziej rozmawia z Jackiem. Coraz częściej się z nim mija. Ranią się słowami. Mężczyzna nie wspiera Ady, wszystko spoczywa na jej barkach...


Tymek to nastolatek, który dopiero wkracza w skomplikowany świat dorosłych. To bardzo mądry i zdolny chłopak, któremu brakuje braku pewności siebie. Szuka akceptacji wśród rówieśników, dzieli się swoimi pragnieniami, marzeniami, problemami oraz celami. 


Dwie pozornie odrębne historie, które jednak łączy bardzo wiele. Jak wiele? Przekonaj się sam i sięgnij po "To będzie nasza tajemnica".
"Moja młodość stała się już historią. Bezlitośnie i bezgłośnie ociekała ode mnie z każdym dniem, ba... z każdym oddechem. Usychałam jak kwiat trzymany od dawna w wazonie, świadoma, że mój czas dobiegł końca”.

Ekstremalnie mocna, odważna i kontrowersyjna. Tymi słowami podsumowałabym najnowszą książkę Karoliny. Chyba nigdy nie przeczytałam tak genialnie napisanej i skonstruowanej powieści. Co to była za historia! Jestem pełna podziwu! Jestem zachwycona! Jestem dumna z Karoliny! ''To będzie nasza tajemnica'' oszałamia, chwyta za serce, a po odłożeniu na półkę - zostawia kaca i gonitwę myśli! Czego chcieć więcej? Jestem zachwycona i w pełni usatysfakcjonowana.

Karolina Wójciak w swojej najnowszej powieści ukazuje jasne i ciemne strony małżeństwa. Pokazuje wypalające się uczucie, monotonię, brak komunikacji, utratę zainteresowania sobą nawzajem. Obserwujemy, w jaki sposób kłótnie, brak zaufania i niezgodność w wielu codziennych sprawach wprowadza chaos do codzienności Ady i Jacka. 
"Czasem bywa tak, że ludzie składają broń będąc milimetr od sukcesu".

Naprzemienne obserwowanie wydarzeń, z dwóch różnych perspektywy - dojrzałej kobiety i nastolatka dostarcza wiele wrażeń i emocji. Karolina świetnie oddała uczucia i rozterki Ady oraz Tymka. Zadbała o młodzieżowy slang, zwroty i zwyczaje. Sukcesywnie wprowadzała bohaterów pobocznych, którzy z każdą kolejną stroną wywierali coraz większy wpływ na tych głównych. Oni również odgrywają ważną rolę, nurtują i skrywają swoje tajemnice. Łączenie kolejnych elementów tej zawiłej układanki zapewniło mi świetną i niezapomnianą przygodę!

REASUMUJĄC: Ta książka sprawia, że trudno się od niej oderwać. Od samego początku ciekawi oraz intryguje. Z każda kolejną stroną uzależnia, angażuje, zachwyca i pozwala w pełni zwizualizować sobie wszystkie rozgrywająca się wydarzenia. Karolina Wójciak po mistrzowsku buduje i stopniuje napięcie. Wszystko jest spójne, zasadne i próżno szukać tutaj elementu zbędnego, nieadekwatnego, niepotrzebnego. Bohaterowie wzajemnie się uzupełniają dając czytelnikowi impuls do licznych refleksji nad złożonością ludzkiej natury. To wielowątkowa i niebanalna historia, która mocno obrazuje, w jaki sposób jedno wydarzenie, jedna decyzja jest w stanie wywołać lawinę zmiany w naszej dotąd poukładanej codzienności. Rozpala zmysły, zaskakuje, a nade wszystko miażdży emocjonalnie takim finałem, którego nie da się przewidzieć. Gorąco polecam!




GARŚĆ INFORMACJI O KSIĄŻCE 
Tytuł: "To będzie nasza tajemnica"
Autor: Karolina Wójciak
Ilość stron: 422
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Moja ocena: 10/10
Premiera: 26.06.2020
Patronat medialny bloga



Za możliwość przeczytania i patronowania książki 
serdecznie dziękuję Karolinie Wójciak. ❤

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥